Geschiedenis

Op 29-10-1956 is de EHBO-vereniging in Otterlo opgericht. De vereniging is begonnen met een klein groepje mensen, maar ieder jaar zijn er nieuwe leden bijgekomen waardoor er inmiddels een bloeiende vereniging is ontstaan met meer dan 150 leden.

Diverse artsen hebben korte of langere tijd de cursisten opgeleid; zoals Dr. A. Goossens, Dr. Brantjes en Dr. Busscher. Tegenwoordig worden de opleidingen verzorgd door Kader-instructeurs. Onze eigen Kader-instructeurs zijn Hans Valster en Johan van de Brink.

De eerste jaren is er nogal wat gewisseld van les-locatie, maar de laatste jaren worden zowel de aanvangs- als de herhalingslessen gegeven in Het Kulturhus te Wekerom.

Meer informatie over de afgelopen 50 jaar is te vinden onder het kopje jubileumboekje elders op deze site.

20140424_202317 (Small)